🖤

 

 

Ut å løpe.

*

Onsdag kom jeg meg ut. Da var jeg klar for å ta fatt på treningen igjen.

Samtidig kom det 35 nye katter på dyrenes hus. Du leste riktig, 35 nye katter, fra samme adresse.

*

Jeg hadde ikke trodd slike saker fantes i Norge.

Så ignorant kan man altså være.

*

I ettertid har jeg tenkt på personen som hadde dem, det må være pussig å ha huset sitt fult av katter og så er det plutselig helt tomt.

Jeg håper dem får oppfølging av noe slag. For om ikke roten til problemet blir gjort noe med, hva er det som hindrer at en ny koloni dannes?

*

Dagen etter fikk jeg kjenne på hva det virkelig vil si være å ha sprengt kapasitet.

Da var det min tur å stille opp på vakt.

En pus skulle til vaksine, bur skulle bæres opp på loftet, og gjøres klar for kattene som etterhvert skal være i dem.

*

Det er en stor kabal som skal løses. I små grupper skal pusene opp ditt, etter at dem har fått full kjekk, blitt testet for FIV, chippet og sterilisert/kastrert.

Der oppe får dem smertestillende i ca. tre dager  imens det jobbes iherdig med å finne fosterhjem.

Etterhvert som dem blir plassert ut i hjem, kommer en ny gruppe opp etter sine fulle kjekker osv.

*

Etter en lengre og tungt vakt, var jeg innom MCen, og handlet inn til helgen.

*

Kom meg hjem og ble liggende på sofaen, til kvelden snek seg innpå og jeg etterhvert gikk å la meg.

 

B

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg