Kake.

Googlesøk “bringebær ostekake”

 

 

Fredag, tid for å være dyrepasser.

*

Jeg dro på vakt, som vanlig. Vi var tre stk. Luksus vil noen kalle det.

Jeg var hos pusene på stillerommet, loftet og isolatet.

Alt sto bra til med dem, Gulli på loftet var ikke helt fornøyd med at toalettene hans var blitt flyttet på, så han hadde tisset utenfor den ene kassen sin.

Dem er flinke til å si i fra disse pusene, når ting ikke er som dem skal eller dem ikke liker noe.

*

På isolatet var det kun to katter nå, av dem fire som var sist jeg var der.

To av dem hadde fått seg ett bad, etter endt kur, mot ringorm. Så dem var kommet ned på hovedrommet.

*

Etter endt vakt ble jeg ble invitert på kake, av en av mine kollegaer. Hun hadde nemlig hatt bursdag dagen før.

Så det ble en fin start på helgen.

*

Jeg sørget for å skaffe meg skyss i begynnelsen av uken, for denne dagen.

Skal man få hjelp, er akkurat det en viktig faktor å få med seg. Spør i godt tid.

Så pappa dukket opp, og jeg ventet spent, med en ny foster-pus i transport-bur.

*

Så, nå vet dere det. Jeg er blitt fosterhjem for en til!

*

Gausdal (første foster katt) som hun egentlig heter, kaller jeg for Gauda (som osten), hun er blitt så enkel å ha med, at jeg tenkte at nå må jeg gjøre ting litt vanskelig for meg.

Neida, jeg bare ble så glad i en av søsknene hennes (Naustdal), at jeg spurte rett som det var, om ikke han kan være hos meg også.

Så får pus en å være med.

 

B

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg