Tragedie.

Googlesøk

 

 

Onsdag, løpe-dag.

*

Vet ikke om det er interessant å lese om dagene mine. Det går for det meste i det samme.

*

Det første jeg gjør når jeg står opp, er å se til kattene. Og få i meg noe mat.

Så er jeg på telefonen litt, denne gangen så jeg på “Good trouble”. Er kommet til sesong fire foresten.

*

Jeg vandret ut tidligere enn på mandag. Jeg hadde bestemt meg for det. Orket ikke den ekstra beskymringen for om det sitter en eller anne tulling å planlegger å ta meg rundt neste sving.

Det blir feil å si tulling, men hva skal man ellers kalle dem? Sinnsforvirrede? Lunatic? Gal?

Kanskje jeg har latt meg bli for påvirket av nyhetene i det siste, eller spesielt en hendelse i 2021, da en ung kvinne ble knivstukket av kjæresten sin.

Jeg kom over en artikkel av moren hennes som sammen med familien har dannet et minnefond.

Som i disse dager skal holde kurs om det å møte ungdom som er sårbare.

Dette er et tema datteren hennes brant for.

Og da gikk jeg dypere inn i denne nyheten eller tragedien, som det jo er.

Tenk å bli angrepet av sin egen kjæreste?

Mennesket som liksom skulle være hennes bedre halvdel.

Hva er det som går gjennom en persons hode som får en til å gjøre noe slikt? Kan ting bare svartne for en?

Kan man bli så sint og forbanna, at man gjør noe så grusomt?

Har det vært noe eller en hendelse tidligere som kan ha advart om psykiske vansker?

Hva gjør at et menneske velger å bli i et forhold der man blir kalt for stygge ting?

Tenker man at man fortjener det?

Jeg forstår det bare ikke, har noen vist noe?

Om en som står deg nær kan finne på å gjøre det aller verste en kan gjøre mot et annet menneske, er det ikke da sjansen for at en vilt fremmed kan gjøre det mot deg mye større?

Er jeg ute alene, på kveldstid, kan den tanken skremme vettet av meg.

*

Det var masse folk ute på banen, heldigvis. Så å gå ut tidligere, var lurt.

Jeg kom meg dermed hjem før det begynte å mørkne.

*

Jeg lagde hjemmelaget pizza til middag, eller det blir vel, sånn halveis hjemmelaget. Deigen var kjøpt.

Jeg hadde på bacon terninger, mais og masse ost.

Ble meget god, om du spør meg.

*

Så var det i dusjen.

Og vente på bb, til han kom hjem fra jobb.

Neste dag, skulle jeg tidlig opp.

 

B

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg