9. Desember.

Googlesøk

 

 

Da var uken over. Snøen ligger enda. Og det kan den fortsette å gjøre frem til jul og nyttår, for min del.

Jeg våknet i dag med hodepine. Så jeg tok en 1/2 paralen, som var det jeg fant og lå meg til å sove igjen.

Jeg våknet da mye senere. Fikk i meg noe mat og for av gårde til mamma og dem.

Der bakte vi pepperkaker og kakemenn, med nevøene mine. Da må selvfølgelig julemusikk være på i bakgrunnen og nisselue på.

Pappa var fotograf.

*

Da har vi komt i gang med to sorter ihvertfall.

Og sammen som familie ender vi vel på noe rundt syv forskjellige typer bakst.

*

Der ble mye prat om kalendere, aking, snø og diverse. Det er alltid like kjekt å være sammen med søskenbarn. De har liksom denne magien inni seg enda, som man som voksen enten mister eller ligger på hyllen. Jeg har lagt den bort litt, men så lurer den seg frem ved juletider. Da blir jeg som et gedigent barn.

*

Nå er jeg på vei hjem til meg selv.

 

B

 

 

Q: Har du begynt å bake? Liker du å bake eller overlater du det til noen andre?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg