Bøker.

 

 

 

 

Ingenting er som å lese en god bok.

Eller lytte på en.

*

Da kan du jo gjøre noe annet samtidig.

Tegne, strikke, hekle eller noe annet ,som må/bør gjøres.

Da blir det jo mindre KJEDELIG.

*

For å lytte til en bok, må jeg gjøre på noe.

*

For om ikke, så sovner jeg, uansett hvor interessant boken måtte være.

Fantasien setter ingen stopper og det er som at jeg blir vugget i søvn og hjernen vil forsette historien med sin egen vri, der.

*

Jeg leser gjerne fra fysiske bøker istedet, da må jeg konsentrere meg.

Holde fast ved noe.

Og blir jeg sliten av å lese, så legger jeg den fra meg og gjør heller noe annet.

*

For nei, jeg er ikke en slik som kan lese ferdig en hel bok på en kveld.

Det er mange grunner til det.

*

Noen mer personlige enn andre.

Men blir jeg lei, da må jeg ha pauser.

*

De siste årene har jeg lest mange bøker, noen av dem har vært litt tungvinte og andre har jeg likt så godt at jeg har tenkt dette må være min favoritt bok.

*

Tidligere har jeg aldri kunnet si det.

Jeg har aldri sittet igjen med den følelsen av at denne boken var skitt god.

My favorite.

*

Men de siste årene har jeg altså funnet ett par gode kandidater.

Noen har jeg synes var artig komponert, og en og annen har jeg bare sittet igjen med at er en feel good bok.

*

Det gjenstår å se om den ene eller de to jeg har synes var supre til nå, forblir mine favoritter.

 

B

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg