Helligdager.

 

 

 

 

Så var det julen da.

*

Han viste jeg likte den tiden.

*

Alt kosen med sjokolade kalender, korte serier på tv og alt pynten.

Og jule-filmene, ikke minst jule filmene.

*

Han var ikke så glad i juletiden.

For mye stress.

*

Mitt mål var alltid å få ham til å like juletiden like mye som meg.

Han gjorde på ingen måte motstand.

*

Gledet seg på mine vegne.

*

Nå ble alt dette bare en vondt påminnelse.

 

**

 

Så kom nyttårsaften, jeg som alltid pleide å ringe ham klokken tolv her i Norge og ham meg i sør, når klokken var tolv der.

*

Jeg slapp å gå til siden, da klokken slo tolv for å prate med ham.

*

Fikk heller sett litt ekstra på fyrverkeriet.

Men den korte samtalen med ønsker for det nye året og kjærlighets-erklæringene var der ikke.

*

Jeg fikk noen gode klemmer fra mine nærmeste istedet.

 

 

B

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg