Slapp-fiser.

 

 

Onsdag, var siste dag for å handle inn mat, før påsken for fullt ble en greie, for de fleste av oss.

*

Jeg kom meg ikke ut på butikken, før nærmere seks tiden.

*

Det ble fastfood til middag.

*

Deretter hekling på kvelden og tidlig i seng.

Ikke så mye på planen med andre ord.

*

Ellers hadde Cheddar noe sykt med energi på natten.

Jeg hørte ham fyke av gårde frem og tilbake på stuen, og opp og ned fra sofaen.

Det var mye futt i ham, og det forundrer meg ikke om Gauda joinet ham.

For det er ofte slik at dem er slapp-fiser på dagen og når jeg endelig får lagt meg, da ser det ut som om dem er klare for å få fatt på dagen. Hihi.

Også ser dem lurt på hverandre, og jeg tenker hva er det disse to pønsker på nå?

*

Jeg husker når Cheddar først kom til meg, og Gauda var veldig nysgjerrig på ham.

Men hver gang hun kom bort til ham på badet hvor han holdt til den første tiden, så freste han til henne og hun gikk skuffet tilbake til stuen.

Slik holdt dem på flere ganger om dagen, hun gikk bort til ham og han freste.

Og hun gikk like skuffet tilbake.

*

Nå er dem som to perler på en snor. Gjør alt i lag.

Gauda er litt mer skeptisk enn Cheddar, men begge to er like koselige på hver sin måte.

Han står ofte klar og møter meg når jeg kommer hjem.

Hun holder seg i bakgrunnen, men latt meg gjerne fjerne både øye-gugge og stelle ørene hennes.

Cheddar freaker helt ut når det kommer til det.

Men smyger seg gjerne mot meg og maler som bare det.

*

Han er super pratsom og vekker meg på morgenen opp til flere ganger og stirrer på meg til jeg står opp.

Og Gauda lager små søte lyder når hun virkelig er fornøyd.

 

B

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg