Små blink.

 

 

Så hvem er jeg nå.

*

Uten ham.

*

Jeg er fremdeles meg. Noe mer såret enn tidligere.

Men fremdeles meg.

*

Jeg har mye kjærlighet og omsorg å gi, så er du en av dem jeg drysser det over på så vit at det kommer fra ett godt sted.

*

Heldigvis har jeg en jobb jeg kan gi mye omsorg i også.

Og er det noen som fortjener den omsorgen jeg har i overflod av, så er det de kattene jeg møter på dyrenes hus.

*

Hver kos, hver mating, hver tømming av do-kasse, hver klor jeg får fordi jeg kommer litt for nært og bare vil hjelpe å få bort snott fra snuter eller rense øyne med pads, er dem vel verdt.

*

Dem gir tilbake ved å vise at dem stoler på en, kommer nærmere en for hver dag, plasker i vannskåler i lek , gnir seg mot bena dine, følger etter deg når du er der, legger seg med magen opp og gir seg små blink.

*

Jeg er altså fremdeles meg. Noe mer såret enn tidligere.

 

Men fremdeles meg.

 

B

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg