🖤

 

Tid for andre vaksine.

*

Den ene foster katten min, tok jeg med hjem, før den fikk tatt sin andre vaksine. Jeg hadde tidlig vakt den dagen, så det ble besluttet at jeg skulle ta den med meg, selv om den hadde time til vaksine på kveldstid.

Den hadde vært under observasjon i bur en stund, da hun ikke var i form når hun først kom til huset.

Og det ble vurdert til at hun hadde det bedre hos meg enn å måtte være lengre i bur.

Herfra har hun vært å tatt ny første vaksine og denne uken, ca tre uker etter første, var det tid for oppfriskning av den.

*

Tirsdag, var det tid for andre dose. Jeg trodde jeg skulle klare å få henne i transport bur lettere enn sist.

Jeg slapp å bli klort og bitt ihvertfall, men katten var rask og gjemte seg i en krok ved siden av sofaen min, hang i gardinen og endte opp i sko-hyllen min på gangen.

Derfra fikk jeg dyttet henne forsiktig inn i buret, før vi fikk skyss av pappa til dyrlegen.

*

Derfra var jeg kjapt innom coop obs og handlet.

*

Så bar det tilbake til leiligheten, hvorpå pappa fikk hilse på den ene pusen. Han lot han klappe ham. Og det er første personen for utenom meg som den har tillit til.

Fremskritt m.a.o.

*

Søsteren min var i nabolaget, da hun har en leilighet like ved. Jeg var bortom henne en stund, fikk luftet hunden hennes og spiste lunsj sammen med henne og mamma, som hjalp henne med utvask,så en ny leietaker kan flytte inn.

*

Det ble en fin dag dette.

Jeg kjente på kroppen at jeg ikke var klar for å starte opp treningen enda, turen forrige helg hadde virkelig tatt knekken på meg.

Så resten av kvelden ble brukt til å ta det med ro.

 

B

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg