4,25.

 

 

Kan dere gjette hva jeg referer til?

*

Ikke?

Helt sikker?

*

Vel det er selvsagt pose prisen.

I 2018, var den på en liten krone.

I 2021, gikk den opp til to små kroner.

I 2022, gikk den opp til hele tre kroner.

Og nå i 2023, er den oppe i fire kroner og tjuefem øre.

*

Ja det var ikke nok å ta den opp en krone til, det måtte legges til tjuefem øre.

Jeg har ikke brydd meg sånn veldig hva en pose har kostet og ikke tenkt over at den har økt.

Men nå da den er på hele 4,25, nei da gikk det plutselig opp for meg og faktisk mange andre.

*

Jeg har aldri sett så mange som bruker shopping bag før nå.

Selv har jeg brukt en toatbag, periodevis.

Men i det siste har jeg brukt, nettet mitt flittig.

*

Og det er helt utrolig hva som får plass oppi der altså.

Det minner meg om sånt nett, fotballtrenere kom med. Med det som så ut som ett par og tjue fotballer oppi.

*

Og jeg kan bare si at det er litt genial det nettet mitt.

Det blir litt tungt å bære.

Men jeg blir like forundret over hva som får plass oppi, hver bidige gang.

*

Samtidig synes jeg det er litt morsomt at det er først nå, når prisen på plastikk posene økte med 1,25 kr, at folk bestemte seg for å gjøre noe.

Meg inkludert.

 

B

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg