Året tjuetjue.

Galleri D40

 

 

Året 2022 nærmer seg slutten. Det er av og til godt å sette strek og begynne på nytt.

Men det er skremmende samtidig. Jeg hadde aldri trodd at jeg i 2013, faktisk skulle tørre å reise til Bolivia. At på til med en gruppe som jeg hadde hatt lite kontakt med. Men det gjorde seg til, jeg ble på en måte tvunget til å knytte bånd med enkelte av dem etter en flytur som varte over tyve timer.

Jeg viste heller ikke at jeg i 2014 skulle bli tvangs- innlagt. Eller at jeg det følgende året skulle erfare mitt første angstanfall og trodde jeg hadde blitt gal. Fordi man ærlig talt tror man har mistet kontrollen og er blitt dum. Heldigvis hadde jeg min firbeinte bestevenn som ikke lot meg være alene ett sekund og kom opp i armkroken til vi begge sovnet da det holdt på som verst.

Eller at jeg i 2018 skulle reiste til Sør Amerika etter ikke å ha vært der på femten år.

Jeg trodde ikke jeg i 2018-2019, skulle trives på gård. Blant sauer, kuer, kaniner, griser, hester, høner, duer og vaktler. Å få oppleve at griser er som hunder, eller at sauer slår med hovene når de vil ha mer kos.

Jeg hadde ikke sett for meg hunde pandemien som var i 2019. Som ba en ikke latt hundene hilse på hverandre. Eller unngå å gå ut med dem. For mange eiere hadde funnet sine kjæledyr døde etter å ha blødd ihjel.

Eller Corona i 2020, og at jeg skulle miste det jeg regnet som det mest verdifulle jeg eide. Hunden min.

Jeg hadde aldri trodd at jeg i 2021 skulle starte å jobbe i Dyrebeskyttelsen og oppleve det jeg har der. På både godt å vondt. Eller bli en som fast er ute og løper.

2022 har vært en virvelvind.

Jeg har måttet lære meg å sette grenser. Ordlegge meg bedre og bli forstått.

Jeg ble feiret av familien til bursdagen, og hadde jente besøk senere.

Jeg har vært i Riga, vært på konfirmasjon, opplevd å bli avvist av familie og vært syk.

Jeg har vært på tur for bærekraftsmålene og konsert ALENE. Jeg har klart å lage meg en koselig adventstid. Jeg har opplevd å bli litt skuffet over å måtte fortsette i behandling. Jeg har fått varmepumpe i hus, jeg har fått feire jul med familien og nå gjenstår kun nyttår.

*

Så da blir det med det. Å se hva som kommer. Tror alle håper og tror på at det blir bra, men så vet man ikke sikkert hva som blir hva.

 

B

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg