David.

 

 

Fredag.

*

Jeg rakk ikke frokost, men pusene fikk før jeg gikk.

*

I et forsøk på å ikke komme sen til vakten min, måtte jeg løpe til bussen borte ved hovedveien.

Bussen kom trillende inn til stoppet rett før jeg kom frem, men heldigvis var det en fyr som ventet fra før av og han sto like ved døren en stund så jeg rakk å komme meg på.

*

Fra terminalen tok jeg en buss til Viddalen og videre til Tertnes og dyrenes hus.

*

Jeg tok meg av kattene på hovedrommet, loftet og isolatet på mottaket.

*

Denne dagen ble veldig rar, ikke bare ble en av favoritt pusene mine på huset (David)hentet av sitt for alltid hjem og jeg fikk ikke sagt skikkelig farvel slik jeg hadde håpet.

Men en liten fugl kom seg også inn i luftegården og minst tre katter gikk til angrep.

Jeg løp etter katten som fikk tak i den, den glapp den og en annen fikk tak i den og for inn i huset.

Livet til den lille stod ikke til å redde.

*

Jeg brukte på den annen side, god tid med en annen katt som jeg også har blitt veldig glad i (Catman Joe, Catman/CJ), som vil bli hentet om ikke så lenge.

*

Jeg tok meg også en prat med noen pleiere fra klinikken, som gav med råd til stell av såret til Gaudaen min.

*

Etter endt vakt fikk jeg skyss av en kollega slik som sist.

*

Derfra var det å handle litt inn til helgen og hente to små pakker i automat.

Og få i seg noe mat, før jeg vendte snuten hjemover.

*

Hjemme, tok jeg ut søppelet, og mot kveldingen sankt det inn at jeg ikke får sett pus som ble hentet i dag, igjen.

Da ble det et par tårer.

*

Jeg leste så litt i bibelen og la meg nedpå for å sove.

 

B

 

 

8/60

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg