Den passer ikke.

Da var jeg komt der. Luksus problem i forhold til alt annet i verden som skjer akkurat nå. Fra COVID, til krig mellom Russland og Ukraina, og amerikanske kvinners rett til abort.

Jeg har opplevd at ting ikke passer, buksen går ikke igjen, skjortsen sitter seg bom fast og kjolen ser ikke pen ut.

Noen opplever dette lenge før meg. Det er sårt. Du tenker at noe kommer til å se bra ut også gjør den ikke det. 

Jeg innser at det kanskje er på tide å se gjennom det som er i skapet mitt. Er det derfor mange alltid går i det samme? For å unngå å møte dette dilemmaet. Er det derfor jeg selv alltid går i det samme?. Uten å helt tenke over det. 

Jeg har alltid vært slank. Altfor tynn i tenårene vil jeg selv hevde. Men så er man jo i en vekstperiode der alt går alle veier.

Jeg tenkte aldri på vekt og hvordan jeg så ut tidligere. Det var aldri mitt fokus. Nå er det blitt mer opplyst. Satt strek under, hightlighted.

Og det er ikke noe gøy. Selvsagt er ikke kroppen min det den var når jeg var yngre. Jeg har mer former. Men det er vel greit. Til det da ikke føles like bra. Og du da bare tenker ugg når du ser deg selv i speilet.

 

B

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg