Drama 2.0.

Saken er den at helt siden jeg flyttet for meg selv, har det bodd en “musikklærer” i etasjen under.

Og musikk spillingen hans har ofte vært et tema, enten noen har vært på besøk eller ringt meg. Det har alltid vært noe i bakgrunnen.

Mot slutten av året i fjor, var jeg blitt drittlei. Jeg forhørte meg om det var en “plage” hos personen ved siden av. Og det var det. 

Fyren spilte til alle tider og hele f*ckings tiden. Det var så mye at jeg holdt på å bli gal. 

Både gitar, keyboard, trommer og synging. Med forsterker så det var umulig å IKKE høre det.

Og ofte samme sang, om og om igjen. 

I tillegg til såkalte “random” karaoke kvelder han holder, i uke dagene.

En gang hørte jeg han spille gitar mitt på natten. Og da jeg ble vekket en søndag kl. 9. Da hadde jeg fått nok.

Jeg spurte på lukket gruppe på Facebook, om vi kunne ha regler for støy. Jeg fikk tommel opp av side naboen min. Et øyeblikk senere tikker det inn en melding på messenger. Men i mappen over folk jeg ikke har som venn. Det var en fra lukket gruppe, for oss i sameiet.

Personen bad meg ringe. Først hadde jeg tenkt å la det fare. Så valgte jeg å si kort at det var blitt for mye for meg. Jeg rakk såvidt å trykke send, da personen ringer meg.

I andre enden var det en dame. En dame som påstod at jeg hadde hengt ut sønnen hennes i sosiale medier. 

Noe jeg ikke forstår hvor hun har fra. Vi er tretten medlemmer i den gruppen. Utenom henne, sønnen, naboen ved siden av, meg og tre personer som leier ut til andre, som alle vet om “musikken”, er det seks andre beboere. 

Jeg må da for fader meg få lov å spørre om de også plages, uten å nevne person eller navn på den som står for bråket selvsagt. 

Det er null forståelse å få fra denne damen, som helt hysterisk kjeller meg ut.

Hun snakker både på innpust og utpust. Helt ærlig lot jeg hun snakke for seg selv er øyeblikk.

Herlighet så mye ulogisk tøv som kom ut av den kjeften. Jeg fikk inn et par slag i forsvar. Så mye dritt jeg fikk var helt absurd. 

Det endte opp med at jeg på gråten sa at det her orket jeg ikke mer og la på. 

 

B

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg