Politiet.

 

 

Fredag startet tidlig for meg. Jeg tok bussen ut til dyrenes-hus. På vei dit kom der en mann på, som laget et forferdelig styr.

Han begynte å skrike til sjåføren. Hevdet han antastet ham. Mannen som kom på hadde med seg en gjennomsiktig flaske, med noe han hevdet var tranebærjuice. Sjåføren antok han var full.

Mannen sa at om det samme hadde hendt mot et barn ville han blitt anmeldt. Han mumlet mye og hevet stemmen. Han spurt så om han virket truende eller skremte noen på bussen. En eldre dame svarte nei, men at han burde roe seg ned.

Dette likte ikke han og fortsatte å styre på. Han sa at han viste ting om sjåføren og at han betalte for prostituerte.

Jeg må si jeg ble engstelig. Denne mannen gav ingen hint til å ville slutte. Og da han satt seg rett foran meg, der to og to setter er vendt mot hverandre. Holdt jeg nesten pusten og våget ikke å se opp.

Heldigvis fikk jeg gått av bussen ganske snart og så at politiet dukket opp og tok seg en prat med ham.

Nå skal jeg ikke si at det kan ha vært ubehagelig for denne mannen å bli antatt full og nektet å komme på bussen. Men på den annen side så åpnet ikke sjåføren dørene bak da han skulle komme på husker jeg. Det kan altså være at sjåføren kjenner til denne personen og har hatt en del erfaringer med ham.

Han tok dermed hensyn til oss andre og ville hindre en ubehagelig situasjon.

Det kan ikke være enkelt å kjøre buss. Og man må tenke raskt. En person som ikke er ved sine fulle fem, kan være en risikofaktor i trafikken. Så takk til sjåføren som tok vare på passajerene sine, selv om det gikk ut over ham selv.

*

Etter jeg hadde vært hos pusene på dyrebeskyttelsen, kjøpet jeg meg noe å spise på Burger King. Jeg handlet så inn til helgen og tok bussen hjem.

Vel hjemme så jeg videre på “How I met your father”, leste litt, tok meg en lur og våknet på kvelden.

Så ringte kjæresten for å si fra at han måtte bli værende ute i natt. Vi sa god natt. Og jeg sovnet etter en time ca.

 

B

 

Q: hvordan ville du reagert om du var vitne i en slik situasjon? Hadde du blandet deg inn eller ikke gjort noe? 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg