Drama 3.0.

For bare å stille et spørsmål. Fikk jeg beskjed at jeg hadde hengt ut noen. 

Jeg ble fortalt at jeg var voksen. Personen hadde søkt meg opp i folkeregisteret. (Vel det er sønnen hennes og, hvorfor ringte ikke han?).

Jeg kunne ikke forvente å blitt tatt hensyn til, men personen som bråker, skal få lov til å synge/spille til alle tider på døgnet for for ham er det terapi?.

For en tid tilbake hadde det lekket fra denne personen sitt tak, de påstod at det var fra min dass, og etter at de fant ut at det var komt hull i et av rørene deres, så hadde de ikke ansikt til å si fra om dette? ( Mitt toalett var det ingenting gale med, og det var de oppe å sjekket selv).

Dette ble tatt opp fordi jeg ikke åpnet første gang de kom. (Jeg var nettopp flyttet ut for meg selv, engstelig og jeg liker ikke å prate med fremmede, allikevel åpnet jeg opp for dem, ved en senere anledning). 

Personen fortsatte med at jeg hadde vist styrt på med oppussing lenge før jeg flyttet inn og det var vist plagsomt for dem. 

(Det var en/ to ganger i måneden, en dag pr. helg, når jeg fikk skyss og noen hadde tid, det var mye som måtte fikses. Forrige eier stakk fra stedet og det så ikke ut. I tillegg måtte det komme folk å se alt som var, før vi kunne kaste, selge eller dyp rengjøre. Jeg var ikke klar for å flytte inn, leiligheten var ikke klar og ting tar tid). 

Ellers kunne man høre at jeg gikk på natten. Herlighet. Ok. Så da skal jeg bare tisse på meg da. Holde meg til neste dag?. De gangene jeg har spasert litt i stuen, er IKKE om natten og det er for å få inn de siste stegene for dagen. Og det er fader meg INGENTING i forhold til det forbaska støyet deres. Jeg husker ikke at jeg skrev under på å bo i et øvingslokale. 

Det var kanskje ikke min type musikk smak, ble det påstått. Hun likte sønnens musikk. Ja for det er kanskje rolige sanger på akustisk gitar hun tenker på? 

Men jeg derimot må høre på hmm, gauling med en gang fyren kommer inn døren? Ikke en gang i ny og ne, men HVER gang. Jeg må høre på el gitar med forsterker, trommer, keyboard. Sanger på repeat. Jeg hører noe bra musikk, men og dritt musikk. Jeg hører kjærlighets sanger. (Som jeg neppe tror han synger for mammaen sin). Jeg hører rock og pop og hele resten av katalogen. 

I tillegg til samlingene han har med vennene, som også synger, men da karaoke og ting som høres helt dust ut.

På alle tider av døgnet. Og ikke bare i helgen.

Jeg trenger ro. Noe ro må jeg kunne kreve. Men det var det ikke rom for. De kunne ikke vite når jeg hadde en dårlig dag, men det skulle selvsagt tas hensyn til at sønnen hadde vært “ensom” pga. F*ckings corona? 

( Det var en pandemi! Alle var ensomme, alle var innestengt, alle måtte ta hensyn. Er/har plutselig verden blitt/vært fungert rund ham, nå liksom? For da var det fader meg news flash for meg).

Det avsluttet med fortelling av noe som liknet et familie historie, og det ble sagt at jeg ikke viste hennes. Det svarte jeg , med å si at hun viste heller ikke min. 

Naboen ved siden av, fikk noe sendt hennes vei og. For vi hadde tydeligvis snakket sammen.

Det måtte jeg jo, for å forsikre meg om at det ikke kun var jeg som lagde trøbbel. De nedenfor henne, leier kun, og snakker ikke norsk. 

Jeg følte meg trakassert.

Og egentlig litt redd. 

Hun hviste noenlunde hvem alle var i sameiet. 

Så da går vel hun rundt og fisker opp dritt på oss alle.

Dama er ikke ok. Vil jeg påstå.

 

B

 

————————————————

Recoveryen  min fikk seg et uforventet tilbakeslag. Det satt meg ut i et par dager. Var urolig, sint og lei. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg