En liten bolle.

 

 

Torsdag.

*

Tidlig start på dagen.

*

Fikk først i oss frokost, så var det tid for bibel lesing.

Før jeg gjorde ren do-kassen og forsatte å se filmer.

*

Den første jeg så var IF og deretter Babes.

Begge var veldig fine.

*

Jeg begynte å kjenne på uroen mot kvelden.

*

En kollega postet video med en pus som skal hentes i morgen, av det vi håper blir hans for alltid hjem.

Jeg er blitt riktig så glad i den katten.

Han er fast inventar i huset.

*

Har vært der så lenge jeg kan huske.

Det var den ene pusen jeg brukte litt ekstra tid på ved sist vakt.

Sånn i tilfelle jeg ikke fikk sagt hade.

*

Han liker seg best med oss mennesker.

Holder seg for seg selv, vekke fra de andre kattene inne på vaskerommet.

Ellers så koser han seg ute i solen og vi er nødt til å bære han inn når vi går for dagen.

Fordi han løper sin vei eller legger seg rett ned.

Og lett er det ikke.

For han er en liten bolle.

*

En liten stor bolle, som en stund ble satt på diet.

Han er veldig glad i snop.

Og fikk han det ikke av oss, tok han å forsynte seg selv fra skapet på vaskerommet.

*

Søte lille apen min.

I begynnelsen fikk han ikke lov å være på vaskerommet og stod alltid klar bak døren til rommet ved siden av for å snike seg inn likevel i er øyeblikket noen åpnet døren.

*

Har hatt mange samtaler med ham, imens jeg har tatt oppvasken.

Det er som om han forstår og svarer med sine små søte lyder.

*

Og de potene, dem er ekte teddybjørn poter.

Han minner litt om en hund.

*

Jeg husker godt en dag, da jeg satt meg ute i luftegården, han kom bort og satte rett på fanget mitt og krevde kos.

Så tok han å gnidde det lille ansiktet i mot mitt.

*

Han kommer jeg VIRKELIG til å savne.

*

Det ble middag på meg denne dagen også.

Bare så ingen tror at jeg sulter.

 

 

B

 

 

14/60

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg