Erna.

 

 

Kan noen forklare meg en sak?

*

Hva er greien med Erna og ektemannen, hva har hans aksje handel med henne å gjøre?

Må inderlig si at politikk ikke akkurat er innen mitt interessefelt, men hva skjer?

Plutselig er alle på Erna.

For meg blir dette som at jeg skal være nødt til komme med bbs sine kvitteringer til min arbeidsplass.

Dem har da null rett til å vite hva han bruker pengene sine på.

Og hvorfor skulle dem det egentlig?

Eller ville dette blir noe helt annet om jeg var sjef?

For å bevise at jeg ikke bruker arbeidsplassen sine penger? Aner ikke, kan virke dum for andre.

Men jeg er ihvertfall ærlig.

 

 

B

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. De som styrer landet kan ikke være med å påvirke aksjeprisene og selv kjøpe for å tjene penger. Reglene er strenge der.
      De kan kjøpe aksjefond. Det er lovlig. Aksjefond er på en måte mange aksjer i en sekk. Det er ikke enkeltaksjer. De bør holde seg til regelverket. De styrer og lager regler for oss andre, og her er reglene annerledes for deg og meg og de som styrer landet vårt. Det er veldig strengt.

    2. Heg skjønner ikke det heller. Hjem hos meg vet vi ikke hvor mye penger hverandre. Vi har hver utgift og jeg vet ikke hvordan min mann styrer hans penger:)

      1. Ja, der nettopp det. Det er jo ikke hennes feil, om han gjør noe galt. Men kanskje hun har delt litt for mye informasjon som hun ikke skulle.

    3. Nå ble jeg litt satt ut. Det handler om at hun som statsminister satt med informasjon om norsk økonomi, og hvis hun delte den infoen med sin mann så visste han hvilke aksjer å kjøpe/selge. Svindel for å tjene masse penger selv. Oppå dette er de gift, så hans penger er hennes penger og vice versa. Samme med aksjer. Og når man er gift så er man pliktig at begge to følger med økonomien gjennom selvangivelser, skattefradrag, aksjeporteføljer etc. Ekteskap er det samme som partnerskap 🐰

      1. Men var det kun hun som hadde den informasjonen?

        Hun må vel ha en slags taushetsplikt? Som par har vel hun delt litt for mye og han gått bak hennes rygg?

        Eller er det, det som forsøkes å finnes ut av?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg