Faste.

Googlesøk

 

Nå kan det hende noen blir pissed på meg. Men det er noe jeg ikke forstår med islams faste.

Hvorfor faster dem? Eller er det egentlig det dem gjør? For dem spiser jo når solen er gått ned. Det vil jeg heller kalle å utsette et måltid.

Mener jeg har hørt at det er for å ha medfølelse med dem som ikke er like heldige som enn selv.

Men det blir jo ikke samme greien om man til syvende og sist får et måltid. Det gjør gjerne ikke dem man vil ha medfølelse med.

Som kristen vet jeg at man gjerne ber under fasten. Men da tar man ikke igjen det u-spiste.

Man holder seg til å drikke. For man kan gjerne gå lengre uten mat enn væske.

Bare en tanke jeg har hatt.

Om noen er mer informert en meg. Klargjør gjerne dette for meg.

For akkurat nå gir det ingen mening.

 

B

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg