Folk e syke.

Har vi så mye at vi gir f og bruker alt og alle som bruk og kast?. Har vi så lite i hjertet at vi ikke bryr oss om hva små liv betyr?

Jeg har lenge fått vondt langt inni meg når jeg har sett annonser på dyr som ser så glade ut på bildene, lite vitende om at eier gir de bort. 

Vi har fått høre om både om griser, sauer og kyr som blir behandlet som dritt i gårdsdrift. Og man ser stadig saker i avisene om katter som blir funnet. I helt forferdelige tilstander.

Ikke bare i Norge skjer dette.

Utenlands hender det at mennesker, om de i det hele tatt kan kalles det, kaster valper i elver. Hvor grusomt er ikke det?

Hvor lite humane er man da?

Hvor følelsesløs kan man bli?

Jeg klarer ikke å se det for meg, at noen ikke kan bry seg. En ting er å være for brydd, men fader og. Disse bryr seg ikke ett gram en gang.

Under pandemien ble plutselig alle dyrevenner. Vi kommer oss ikke noen plass, la oss ta inn et dyr. 

Hva er det første som skjer når innstrammingene er borte? Jo folk får allergier, bo situasjonen endres. Man har ikke tid lenger. Alle har en grunn til ikke å være så dyrevennlige likevel.

Ikke alle er slik. Men mange er det. Og dette er flaut dere. Slik kan det ikke være.

 

B

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg