Fxckboy.

 

 

 

Lørdag var jeg bare ett kjell av meg selv.

*

Så sliten og gidda-løs.

Jeg forsto ikke hvorfor, men da jeg satt meg ned for å skrive forrige innlegg gikk det opp for meg.

*

Jeg fartet jo av gårde fra den ene plassen til den andre og løp til bussen for å komme meg hjem dagen før, så da var det god nok grunn til å bli værende på sofaen stortsett hele dagen derpå.

*

Jeg fortsatte å se på “one day” etter å ha tatt noen dagers pause fra å se den.

En av hovedrollene minte meg for mye om en person som dukket opp fra intet, i mitt eget liv, som jeg har ett litt sånn hat-forhold til for øyeblikket.

*

Men nå kjente jeg det gikk bedre å se den, fordi jeg klarte å legge bak meg utseendet til karakteren og heller sette meg inn i historien.

Det jeg på den andre siden irriterte meg over, var at det er så obvious at kvinnerollen liker og har likt sin motpart i en store deler av serien, og at motparten er en fxck boy, som ikke vil legge anker. Eller settle down som dem så godt sier på engelsk.

Noe som gjør at kvinnerollen hele tiden er tilgjengelig for hva enn denne dusten ber henne om.

I håp om at han vil velge henne en dag.

*

Han vet hun liker ham, og leker så til de grader med følelsene hennes og leder henne ann.

Men dater den ene etter den andre.

Noe som ikke er rettferdig overfor henne, og typen hennes som bedåret henne.

*

Søndag, sto jeg opp tidlig og møtte mamma for å dra i kirken.

Det var dåp og nattverd, den dagen.

*

Siden det var fint vær, gikk vi hjem til mamma og dem etterpå.

Spiste så middag.

Og sovnet på sofaen da vi så på “Bibelen, hvem ble den skrevet av?”.

*

Var veldig spennende, men søvnen tok meg mot slutten.

*

Ettersom klokken var blitt såpass sent når jeg våknet, ble jeg værende over natten.

 

B

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg