Instant family.

Ordene fosterforeldre og fosterbarn, har vært vanlige begreper innad i min familie.

Hvorfor jeg nevner dette vil jeg komme tilbake til. 

I går kveld kjente jeg meg nedfor, som jeg også skrev. Så hva gjorde jeg? Det vi mennesker er best til, å finne distraksjoner. 

Noe som kan få slutt på grublingen, eller som klarer å sette stemningen på det vi måtte sitte inne med, men ikke helt klarer å utrykke. Det kan være et å spille et spill, se en film, høre på musikk osv. 

Jeg valgte å se en film.  Lite hviste jeg at det ville fungere som en distraksjon,(som var det jeg gikk for,) men også en kilde til informasjon, en måte å se ting annerledes på.

Filmen jeg valgte handlet om ett par som ønsket å være fosterforeldre. Temaet står meg nært(som sagt/skrevet innledende) og jeg likte godt fremstillingen av alle partene som var involvert. Jeg tror mange som er i liknende situasjon kan kjenne seg igjen. 

Ikke bare viste den utfordringen, frustrasjonen, gledene og usikkerheten dem som blir plassert ut i fosterhjem møter, men og oppgaven som fosterforeldre har opp i alt dette.

Jeg ser lett for meg at filmen treffer hjerteroten på ethvert annet menneske også.

Ikke bare var den morsom, men også fin.

Med andre ord, den anbefales!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg