Katter.

Eget galleri

 

 

Torsdag sto jeg opp i god tid.

*

Jeg fikk dårlig samvittighet da jeg skrev sist at jeg ofte er litt sen. Så denne dagen gjorde jeg en ekstra innsats for å komme til dyrenes hus, når jeg bør være der.

Og jeg valgte en bra dag på å gjøre dette. For det viste seg at en av dem som skulle være på vakt, ikke kunne komme. Da ble vi atter en gang kun to på vakt. Selv om vi fikk litt hjelp mot slutten av en reddende engel. En av våre medarbeidere.

*

Jeg var godt i gang med å gjøre rent på stillerommet. Da jeg syns det var rart at at ingen andre var på huset. Jeg skjekket for å se om noe stod på fb siden vår og da var det kommet beskjed. Jeg må si jeg ikke var super glad for det. Men da var det bare å sette på et ekstra gir og bli ferdig der jeg holdt på.

Så dro jeg bort på hovedrommet. Der var det noen om skulle ha medisin, noen som skulle få komme ut av buret sitt og en surpomp som måtte få buret sitt rengjort uten at jeg ble skam-bitt.

Så var det å gå opp på loftet til en pus som heter så mye som Gulli. Gulli er en trivelig fyr han. Men av og til er han kosen og av og til kan han være i humør til å bite av deg en arm eller et ben. Det gikk fint denne gangen.

Kattene på rommet ved siden av, er fra en koloni. Foster-pus var en av dem. Så det er stas å få se til dem. Det er jo søsknene til jenten jeg har hjemme, fikk jeg vite for ca. en uke siden. De er veldig redde. Men det skal nok gå bra med dem også.

Jeg fikk besøk av vår reddende medarbeider, men jeg sa det skulle gå greit å fullføre på huset, så hun dro på mottaket og hjalp til.

Jeg dro så bort på isolatet og gav medisin til dem som skulle ha det og kunne så si meg ferdig.

*

Derfra dro jeg på MCen, og fikk i meg mat. En gang i uken går greit.

Jeg handlet så inn til helgen og tok bussen hjem.

Pus hadde klart seg fint alene med åpen dør ut fra badet. Så fra nå av kan hun få litt mer frihet, når jeg ikke er hjemme.

Jeg sovnet ikke lenge etter på sofaen.

Spiste kvelds.

Tok på pysj og la meg til å sove da bb kom hjem fra jobb.

 

B

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg