Like viktig.

 

 

 

Galleri D40

 

Jeg får det ikke til å passe inn. Hvordan kan det være viktigere eller like viktig?

Se for deg en sirkel med barn, alle disse barna har noe de sliter med. En er på vei ut av denne sirkelen. En annen gråter og ser tydelig lei seg ut.

En annen er nettopp komt seg inn i sirkelen. Ett par av dem ser ut til å ville si noe. Hvem ville du ha snakket til først?

*

Jeg ville først ha spurt den som er på vei ut, hvor det er hen har tenkt seg.

Så sett til den som er lei seg. Så dem som ser ut til å ville ha noe å si og så spurt den som var på vei inn i sirkelen, hvor hen har vært.

*

I mitt hode er det, det som er rettferdig. Noe annet ville vært rart.

*

Når jeg da blir fortalt at det barnet som er på vei inn i sirkelen, er like viktig. Så tenker jeg hva med det som er på vei bort? ta tak i det før det blir borte. Hva med barnet som gråter? fortjener ikke det trøst? Hva med dem som allerede er i sirkelen?  bør dem ikke få oppmerksomhet for å være pliktoppfyllende? Barnet som er på vei inn, kan vente. La deg lære seg å respektere andre. La det vente på sin tur.

 

B

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg