Litt stress.

Det er søndag kveld. Natt for dem som er lagt seg alt. Ferien er ved veis ende, jeg ønsket å skrive så her er jeg. 

Mandag var jeg ute å gikk tur. Mot havet. Det var fint, utsikten og vinden, som pustet meg i nakken da jeg var kommet frem til målet mitt, var forfriskende. 

Tirsdag var jeg en tur innom senteret, jeg ville handle inn noe mat før de stengte for resten av uken. Pappa kom for å treffe meg. Tilbød han noe å ete, men det ville han ikke ha. Så jeg svelget en burger sidelengs før jeg gikk for å møte han. Å handle med pappa kan være greit det. Han er typen til å gå rett inn og ut igjen. Jeg er også det. Men av og til er man ute etter noen spesifikke ting og da må man gjerne lete litt.

Da kan det være stress, med en som allerede er i kassen når du har en mental liste å gå etter. Eller en som forsvinner bare du snur ryggen til et sekund.

Eller når du er ute av butikken, og ser deg rundt, sitter i bilen og venter. 

Han skulle hente mamma på jobb, han ville innom Biltema og jeg hadde buss jeg skulle rekke. Og alt måtte foregå på 13 minutter. 

Det gikk. For jeg sitter her jo. Det ble Biltema, slippe meg av ved ett busstopp og henting av mamma. I den rekkefølgen. 

Onsdag var jeg sen ut. Det var blitt mørkt da jeg gikk ut for å løpe. Jeg løpte halvparten av det jeg pleier, for siden det var/er påske var kommunen gniten med bruk av utelys. Banen ved siden av stadion pleier å være opplyst, pga. klubbene som spiller fotball. Nå var det bekmørkt og jeg ble litt redd. Ja, jeg liker ikke mørket. 

Torsdag var jeg hos dyrebeskyttelsen. Like kjekt som alltid. Kattene er så takknemlig og mange ønsker å bli sett, det gjør jeg med glede. Det var litt tung må jeg si. Mye å gjøre. Deretter tok jeg buss hjem til foreldrene mine. Der fikk jeg god mat. Nydelig smakte det! Er det noe jeg kan si jeg savner fra å bo med “hjemme”, så er det å få middag servert rett i fanget. Slippe å tenke på hva jeg skal spise hver eneste dag. 

Derfra fikk jeg og mamma skyss til kirken. Hvor vi var på gudstjeneste, tente lys og fikk nattverd. 

Fredag var jeg dårlig, hadde migreneanfall. Tok medisin, men var allikevel kvalm. Jeg sov litt på dagen. 

Lørdag, var jeg litt bedre. Da tok jeg meg en raskt tur å handlet. Mamma ville komme på besøk, men jeg orket ikke noe. Ble derfor sittende med dårlig samvittighet, da hun mente jeg ikke ville latt henne komme. 

Søndag, i dag. Har jeg bare tatt det med ro. Malte egg. Det var koselig. Første gangen jeg pynter til påske. Hvorfor jeg ikke gjorde det i fjor, aner jeg ikke. Men det kjentes rett i år. 

 

B

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg