Oppmuntring.

 

 

Jeg er tilbake, det er ikke ofte jeg er det, på samme dag. Men jeg er lei av å bare syte. Så jeg ønsker å dele noe jeg synes er fint.

Det er ikke noe nytt dette her med kroppspress og disse umulige nivåene av hvor tynn og slank og perfekt man skal være.

For en stund tilbake kom jeg over en “model” inne på h&m sin nettside og jeg tok å la til ett klesplagg hun hadde på seg, i mine favoritter. Ikke fordi jeg syns at toppen var sånn utrolig kul, men fordi damen/ ungdommen som bar den, var liksom bare der.

Hun viste frem plagget som om det ikke var noe stress, utrykket hennes var helt chill. Hun bar ikke preg av å være flau eller tenke over hvordan hun så ut.

Denne jenten hadde tydelig hårete armer. Og “mage-ruller”. Noe mange i dagens samfunn kan si dem har, men ikke akkurat gjør til en stor greie og viser. Fordi det ikke er pent. Ifølge resten av befolkningen.

Det vanlige ville være å skjule det.  Dekke det. Ungå å gi det fokus.

Egentlig så viser det bare hvor innprentet dette synet om å hva som er “inn” er i oss. Eller det samfunnet forteller oss er originalen. Det fine.

Dette er trist.

Men nei, her på disse bildene ser det nesten ut som det “mindre fine” blitt satt i søkelyset.

Litt kult må jeg si.

Dette setter jeg pris på.

 

B

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg