Med 5 kg på slep.

 

 

 

Jeg skulle ta meg en tur tenkte jeg.

*

Det er et stykke unna, men jeg får se hvor langt jeg kommer.

Tanken var å gå ditt jeg klarte, men så fikk jeg ideen om å gå helt til ett kryss hvor en spar butikk møter en kiwi butikk.

Da kunne jeg handle inn noe godt til kvelds og få med meg kattesand på slengen.

*

Så jeg gjorde det.

*

Det jeg handlet inn ble heller til frokosten neste dag, og jeg kjøpte sand, men tenkte ikke på vekten.

*

Jeg kan gå ditt jeg klarer, med fem kilo ekstra, ble derfor tanken videre.

*

Jeg passerte et busstopp, så ett til, så ett tredje.

Jeg skulle klare å være flinkere enn dem som ventet på bussen.

*

Da jeg kom til det fjerde busstoppet, trengte jeg en pause.

Jeg byttet posen fra ene skulder til den andre.

*

Jeg kan ta buss til det siste stoppet, tenkte jeg.

Men jeg forsatte, helt hjem.

*

Å si at det var godt å komme frem, var en understatement.

*

Jeg klarte det, så lagde jeg meg middag.

Og sa meg fornøyd med dagens innsats.

 

B

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg