Oppdragelse.

Googlesøk

 

 

Tirsdag, living the student life.

*

Jeg kom meg tidsnok ut og til undervisning.

Forelesningen var veldig interessant, det var bl.a ulike teorier om hvordan samfunnet påvirker barn.

At vi alle på en eller annen måte har et ansvar.

Men at det kan skape litte trøbbel å gå fra en rolle til en annen.

Som fra å være mor til bestemor, eller barn til elev.

*

Læreren fortalte at hun en gang hadde sett en flokk med unger som kaste seg over noen busker, da hadde hun bedt dem om å gå en annen plass.

For slik skulle man ikke holde på.

*

Vet ikke om jeg hadde gjort det samme, men om man ser en gruppe barn gjøre noe dem ikke burde, så skal man altså si i fra.

*

På samme måte hadde hun sagt til en jente på et senter som dro broren sin avgårde som en søppelpose, og stadig kjeftet på ham, at slik skulle man ikke behandle andre.

Da hadde jenten svart at jo det kunne hun for det var broren hennes.

*

Kanskje er dette noe hun er lært opp til, eller noe hun har blitt utsatt for selv.

Da skal man som voksen, korrigere og veilede litt på veien.

Det er jeg enig i, men samtidig kjenner jeg det blir feil å skulle ta ansvaret for å oppdra andres barn.

*

Da tredje time nærmet seg slutten, var vi bare tre studenter igjen. Resten var gått etter hvert.

Jeg tok bussen til nærmeste senter, var innom biblioteket og dro så til leiligheten.

Vel hjemme, tok det ikke lange tiden før jeg sovnet på sofaen.

Jeg hadde nemlig hodepine.

Det ble ikke noe middag på meg.

Jeg fikk i meg noe snacks da jeg våknet.

*

Jeg scrollet så på mobilen en stund og vende så snuten mot sengen og sovnet da bb kom hjem.

 

B

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg