Oppmerksomhetssyk.

Pirelli

 

 

Torsdag, dyrenes hus.

*

Vi var tre stk på vakt. Og det merkes.

Dagen ble kort.

Jeg var på stillerommet og isolatet.

*

Det var både oppgulp og tiss på golvet. Så noen er dårlig i magen og noen driver å markere deres ankomst.

Det er alltid like fint å bli møtt av Aune og Aua (?), mener jeg dem heter. Begge er like kosen og vil hilse.

Jeg tar meg som oftest en liten runde på rommet for å se til hvert enkelt av kattene. Dem som sover, dem som titter, dem som er litt skremt, dem som freser og dem som er i bur.

*

Når golvet er kostet, do-kassene tømt, vann og mat er gitt. Så trer de fleste ut og går rundt om.

*

På isolatet var det to som skulle ha medisin. En av dem er søsken til dem jeg har hjemme hos meg, og den andre er bror til dem to som alltid møter en på stillerommet.

Den ene er kjempe oppmerksomhetssyk. Og den andre litt redd, men den roer seg når den får våtfor. Og den innser, at du ikke er skummel.

*

Da vakten min var over, tok jeg bussen bort på senteret, og fikk i meg en toast fra big bite.

Så handlet jeg inn til helgen.

Fant ut at jeg ikke orket å dra ut igjen, på fredag.

Fikk kjøpt meg en turbukse og noen kule sko til mamma.

*

Det ble pizza rester til middag.

Og puzzling av blomsterpotte litt senere.

 

B

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg