Pusebabyer.

 

Av og til er det dager, der det ikke skjer så mye.

*

Torsdag ble en slik dag for meg.

Det var som om kroppen var satt i spare modus.

Jeg sto opp og så til kattene, fikk i meg mat og sovnet igjen.

Akkurat det hadde jeg ikke sett for meg.

Ikke den dagen.

*

Jeg våknet igjen på kvelden og så var det nesten bare å gå rett til sengs.

*

Natten ble ikke akkurat så sov-bar, men jeg hadde bestemt meg for å ikke stresse.

La meg nedpå og så fikk det bli som det ble.

Om jeg sov, er litt vanskelig å si, for ja jeg lukket øynene og merket at jeg falt i søvn kanskje et par minutter, så våknet jeg og dette gjentok seg gjennom hele de ca. seks timene jeg hadde til rådighet.

*

Jeg sto så opp på fredag og kom meg på vakt.

*

Der var det en del å gjøre så timene for av gårde.

*

Pga. Sommerruter, så går bussene hver evighet, så jeg får tid til å kjøpe noe frokost på veien ditt. Og det er forsåvidt greit.

*

Det er kommet kattunger på huset, og jeg spøkte med bb og sa at han ikke måtte bli sur om jeg kom hjem, med en i hver lomme.

Dem er så SØTE.

Det er en mamma med tre små og to litt større puser.

*

Jeg blir helt varm om hjertet når jeg ser slike små nurk. Måten de tasser rundt, leker og klatrer opp etter veggene.

Og mammaene er som oftest så unge. De er jo rene barnet selv.

Jeg begriper ikke hvordan folk klarer å kvitte seg med dem, eller latt dem vandre rundt og bare bli kjempe mange.

Det er klart man ikke får oversikt.

Om man ønsker babier på sin katt, så få et kull og gjør så det rette.

Omplasser eller selg dem til mennesker som virkelig er dyrevenner. Som vil ha katt og kan ha katt.

Ikke vær med på å lage svære kolonier, der pusene bare blir fler og fler, og det er ingen som tar seg av dem.

*

Mine katter var begge koloni katter. Begge er fire år, tenk dere det. Nesten fire år gikk dem ute og hadde verken et hjem eller noe sikkert måltid.

Den ene pusen min, har et kutt på øret sitt, det vitner bare om at hun har måttet forsvare seg mot hvem vet hva.

Jeg er så glad for at dem trives hos meg, at dem kjenner seg trygge og vet at her får dem mat.

Og mase kos.

*

Etter endt vakt, var jeg bortom senteret og handlet inn til helgen.

*

Spiste middag og øvde italiensk på Duolingo.

Så var det kveld og sovetid.

 

God helg.

 

B

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg