Shabana Rehman.

Galleri D40

 

 

Jeg må si, jeg ikke viste så mye om henne.

Annet enn den “berømte” bæringen.

Jeg hadde også fått med meg at hun var blitt syk.

*

Men som datter til første generasjons innvandrere er jeg så takknemlig for det hun gjorde for dem som var/er i lignende situasjoner som dem.

Samtidig som hun var tøff nok til å stå i mot de tradisjonelle tankene om kvinnens rolle, som fortsatt finnes i ulike kulturer.

Hun var komiker, noe det finnes flere menn enn kvinner av. Go girl!

Bare det at hun turde å være seg selv og gi blaffen i hva andre måte tenke og mene, selv da hun ble truet med livet og opplevde at familiens restaurant ble beskutt.

*

Til tross for at jeg ikke kjente henne eller satte meg så godt inn i hennes liv. Så var navnet hennes kjent. Hun gjorde seg hørt og bemerket.

Hun var en aktiv samfunnsdebattant.

 

Jeg ønsket og håpte at hun ville bli frisk. Men slik ble det dessverre ikke. Hun vil bli husket. Hun vil bli savnet. Hun vil ha satt sine spor.

 

Hvil i fred 🕊️.

 

 

B

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg