Skole.

Galleri D40

 

 

Uæææ, da var det tirsdag og igjen tid for å møte opp til undervisning.

*

Jeg sto opp, så til pus og gikk først til nærmeste bussholdeplass, men bussen stoppet ikke, når jeg strengt tatt var på vei til å krysse veien foran sjåføren. Arg. Dust.

Derfra gikk jeg til neste holdeplass som ligger ved hovedveien. Den tok litt tid å komme, men den stoppet nå ihvertfall.

Så var det å gå oppover “fjellet”, trappene og inn på skolen. Og opp flere trapper.

*

Timene gikk greit.

Jeg virkelig misliker angsten. For den blir så jekla tydelig, i denne typen situasjonen. Jeg får ikke slappe av. Kroppen skriker kom deg f* meg ut av dette “buret”. Nå kan alt skje. Du kan bli satt i søkelyset. Spurt av læreren. Blitt snakket til av en fremmed. Måtte arbeide i lag. Og er det noe jeg får helt fnatt av så er det å arbeide i lag.

Om bare en forelesning kunne foregått uten at foreleseren måtte nevne “gruppeoppgave”, så hadde jeg vært så lykkelig.

Jeg liker ikke det ordet. Det vrir seg inni meg.

Det er som en rød lyspære lyser opp med en gang det begrepet blir sagt.

Og hva er kroppen min lært opp til å gjøre da? Jo, finne en vei ut, forsvinn ut til biblioteket, gjør deg minst mulig, se opptatt ut, bruk telefonen, gjør et eller annet.

Jeg endte opp med å gjøre denne gruppe-oppgaven, alene. Ikke spør meg hvordan jeg klarte det. Jeg vet det ikke selv. Kroppsspråket mitt må ha lyst opp med “do not disturb”, “leave me alone” eller kanskje jeg lyktes å forsvinne faktisk, i mengden.

*

Etter dette var jeg ikke særlig stolt av meg selv, det jeg ikke klarer blir så tydelig. Jeg kan så mye bedre. Eller? Hvorfor må det være så vanskelig?

*

Jeg dro på Macen.

*

Hentet noen ting på “klikk og hent”.

Damen på H&M var så hyggelig. Jeg hadde en kode som ikke funket. Hun forsøkte selv, det var slik at pakken var på lageret deres.

Etter dette tenkte jeg, hvorfor er dette så enkelt da? Det var jo ingen problem å prate med henne. Og hun var jo bare super snill. Enkelte ganger har ikke dem i kassen vært like blide. Så kanskje jeg bare var heldig.

*

Hjemme brukte jeg tid på telefonen.

Fikk i meg kvelds.

Og sovnet litt etter bb kom hjem fra jobb.

 

B

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg