Student.

Google søk

 

 

 

Da har jeg vært på min første skoledag.

*

Det var den andre tingen som gjorde at jeg nesten bikket under sist mandag.

Ikke bare hadde jeg hatt gruppe, men jeg ante ikke da jeg sto opp at jeg også skulle bestemme meg for å gå tilbake til skolen, og bli fosterhjem.

Jeg fikk helt fnatt.

Det var jo bare tanker, ideer jeg hadde hatt også vips kastet jeg meg ut i det uten å holde meg for nesen eller tenke stort rundt det.

*

Det gikk fint, trodde jeg skulle komme sent, men rakk det akkurat. Fikk også alle disse tankene mine, om hva, hvis, hvordan.

Hva om jeg blir sen, vil jeg da måtte gå inn til andre time, hva om jeg bare går inn, da vil alle se jeg er sen, hva om skoene mine lager dritt-høy lyd, for det gjorde dem på bussen, bør jeg gå inn uten, vil ikke ha oppmerksomhet.

 

Jeg ble veldig bevisst mine tanker og handlinger.

Det jeg tenkte stemte ikke helt med deg jeg endte opp med å gjøre.

Alle disse tankene som før holdt meg tilbake, var der bare, jeg godtok dem.

Men dem fikk ikke noe å si hvordan jeg handlet.

Jeg tok på meg brillen for å se godt, ikke som før da jeg unngikk det for å skille meg mindre ut. For å ikke føle meg som en klovn.

Som gjerne endte at jeg jeg gikk glipp av en del og hadde hodepine etterpå.

Jeg var tryggere på meg selv, kunne sitte i ro og ba om ark da dem hoppet over meg. Ikke med ord akkurat, men med handling, jeg så meg rundt og klarte via kroppsspråket å vise at jeg ikke hadde fått. Ville nesten be om en kopi til en foran meg som heller ikke hadde fått. Men vet ikke om hun ville ha eller om hun bare ikke fulgte med.

Men det får bli en utfordring til nesten gang.

Gruppearbeid ble det også og jeg fikk litt panikk, da jeg fikk vite det i begynnelsen av timen. Men det gikk seg til da læreren sa man kunne gjøre det individuelt om man ønsket det.

Da var ikke presset om å måtte finne seg noen å være med der lenger. Og jeg gled litt mer inn i felleskapet. Ved at ingen la merke til om jeg ikke ønsket å være med noen andre pga. angst , eller om  jeg rett og slett valgte å jobbe selvstendig bare fordi.

*

Alt i alt har denne dagen vært en suksess.

Pus har klart seg fint også.

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg