My ugly side.

Alle prøver vi å være gode mennesker. Vi viser gjerne de fine sidene ved oss selv. De mindre gode holder vi tett til brystet og forsøker å fortrenge.

Jeg ønsker å dele en med deg. Du som måtte lese dette. 

Jeg har tatt meg selv i å tenke at jeg ikke vil gjøre noe fint for andre, fordi det vil “hjelpe” en person som har vært mindre god mot meg. 

Jeg har virkelig blitt irritert og sur.  Og tenk “heck no”.

For enkelte kan dette jo virke barnslig. Tro meg jeg vet det. 

Men i den senere tid. så har jeg fundert litt. Latt sinnet få roet seg. Og handler motsatt, av det jeg har tenkt i utgangspunktet. Jeg har tenkt at jeg hjelper jo ikke dette mennesket som har gjort meg vondt. Jeg hjelper noen som trenger det. 

Jeg har altså ikke latt følelsene mine styre helt. Jeg har gitt meg selv tid og gjort det riktige.

Jeg har gått fra å kjenne på en litt uggen følelse. Til å sitte å være litt stolt. Og ha litt mer fred i sjelen.

 

B

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg