Tilknytning.

Hva som blir tema når jeg er inne til individuell behandling er ofte helt random. Jeg vet aldri hva jeg vil bruke tiden på, eller hvordan jeg kommer til å reagere. 

Det kan være noe jeg sitter igjen med fra gruppe behandlingen, noe jeg har tenkt på i det siste, noe jeg har klart eller noe jeg ikke har klart. 

Sist jeg var inne for samtale, pratet jeg vagt om uken min, hva jeg hadde klart å utfordre meg på og naboens katt.

Tenk at en liten skapning som jeg først så et par ganger rundt om i nabolaget, skulle ende opp å bety så mye for meg. 

Jeg mistet min firbente koseklump for ca. 1 ½ år siden. Det er enda nytt. For meg ihvertfall. Året etter begynte jeg å arbeide for dyrebeskyttelsen. Jeg var ikke klar for å knytte meg til ett nytt kjæledyr. Selv om hunden min var mer som et familiemedlem, en bestevenn. 

Jeg har måttet forholde meg til mange søte små siden den tid, men det har gått fint. Jeg har klart å holde en distanse. Gitt dem omsorg, men ikke komt for nær. Dem jeg treffer på er ofte på flyttefot, enten de drar i fosterhjem eller til sine adoptiv familier. En uke kan jeg se en katt og ved neste vakt er den samme katten borte. En annen gang kan jeg se til en katt i to uker og så har den dratt i fosterhjem. Noen ganger ser jeg samme katt/katter i flere uker, så får de plutselig hjem en etter en i løpet av en og samme uke.

Derfor er jeg overrasket over at jeg har knyttet meg sånn og blitt glad i katten der jeg bor. Hun har vært der på ulike tidspunkt, som jeg har trengt selskap. På en ensom støttende mai feiring i fjor. Når jeg har slept meg selv til banen for å løpe, eller jeg har vært der for den, når det var skikkelig kaldt ute og jeg lot den stå på plast shopping bagen min fordi det var is på bakken og den frøs på potene. 

Hun har stått der når jeg har vært uti boden, vært der når jeg skal ut, fulgt meg til bussen og komt løpende når den har sett meg. Den har fått bli med opp til leiligheten, noen få ganger. Den har blitt en venn. 

Jeg har som jeg fortalte behandler, blitt “ufrivillig tilknyttet” til den.

 

—————————————————————————–

Nå har det seg slik at eieren skal flytte. 

 

B

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg