Trafikk.

Googlesøk

 

 

Hva har skjedd? Er det null folkeskikk som gjelder innad bilkjøring?

Man må jo nesten gå ute surret i bobleplast.

Som oftest har det hjulpet å få blikkontakt med sjåføren når man er ute å ferdes, og så gå over gangfeltet.

Nå er ikke det heller trygt.

Man risikerer å få en bildel innstallert gratis, i både hofte og kne. Om ikke du heller da foretrekker en flytur og ett oppskrapet ansikt.

Er det ikke slik at man som fotgjenger alltid har rett til å gå først? Slik som at dem som kjører på hovedveien, har forkjørsrett overfor andre biler som kommer inn på veien?

Ikke vet jeg, men det virker som de fleste som er ute å kjører nå til dags, mener dem kan passere land og vann og drite i alle aldre.

Mamma ba meg være forsiktig, forleden, for hun har selv erfart at folk er gått i vinkler og stirrer stygt på en, om den som kjører for guds skyld må stoppe. De eier ingen respekt.

Jeg opplevde selv i går på vei til skolen, at en bil måtte brå bremse for meg halveis over de hvite strekene på bakken. Det til tross for at jeg ventet da jeg så bilen komme og trodde dem hadde sett meg, da dem senket farten.

Det mest idiotiske er jo faktisk at det er akkurat på det overgangs feltet at de fleste ulykkene skjer.

*

For noen år tilbake da jeg gikk tur, kunne en eldre dame fortelle at hennes hund, hadde blitt påkjørt i gangfeltet.

Hva er det folk har i knollen? Tenker jeg da.

Som ikke ser annet en sin egen nese.

 

B

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg