Week of terror 3.0.

Onsdag, var det tid for å dra til tannlegen. Aner ikke hvor lenge siden det er siden jeg var der sist. Og helt ærlig, hvem går der frivillig?. 

Det er jo dritt dyrt i tillegg. Spørsmål: er det en sammenheng mellom dårlig tannhelse og psykisk helse? 

Jeg leste hinn dagen noe om en person som hadde slitt med tennene sine fordi hun mente hun ikke fortjente å få dem fikset. Foreldrene sørget for at søsknene fikk tannregulering, men ikke henne. De hadde det for vane og si at det ville koste dem skjorta. Jeg synes det var dårlig gjort, spesielt da hun senere fant ut at man får støtte til det og at det ikke hadde hatt noe økonomisk å si for hennes foresatte.

Uansett, tilbake til det jeg startet med. Jeg hadde time klokken 16.30. Ble gitt skjema for registrering. Deretter tatt røntgen. Det jeg først reagerte på, var at jeg ikke fikk krage på. 

Personen som tar bilde går jo ut for å ta bildet. Mens jeg som blir tatt bilde av, fikk ikke beskyttet meg for strålene. Så var det tid for å gå inn til legen. 

Han var rett på å si alle feilene jeg hadde. innsisterte på å fikse hull med en gang. Jeg var der kun for en skjekk og rengjøring. Ikke tale om noe borring.

Jeg takket nei. Og så startet han på det som var på dagsordenen. Han var meget hardhendt. Pirket og hakket. Trodde nesten det var ham som ville stå for hullene. 

Jeg angrer ikke på at jeg takket nei til tetting av hull, etter måten han utførte rensingen. 

Da jeg var ferdig, følte jeg meg mer ukomplett, altså det motsatte av hva navnet til kontoret deres heter. Vil ikke gi dem et dårlig rykte. Bare gi folk en liten heads-up. 

Jeg må nesten få fikset “problemene” mine, men jeg vil heller betale litt mer og bli tatt hensyn til, enn å kjenne på å bli tvunget til noe jeg ikke var forberedt på og betale mindre.

 

B

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg